27 juni 2011

Scania L76 med tipp & kran

Hej!
Här kommer bilder på senaste bygget, som jag gjorde på "beställning" av min svenskalärare Sara. Det är en replika av hennes fars Scania L76 och den var en present till honom. Den blev färdig för ett antal veckor sedan, men jag ville inte lägga ut några bilder på den förrän den var överlämnad :)
Jag råkade tabba mig på kranen, så länkaget till "stickan" ser inte ut riktigt som originalet, tyvärr...





Vet dock inte hur den blev så ramsné...









// Anton

5 kommentarer:

  1. Skulle vara coolt med en cat 994D och en cat 797 =)

    SvaraRadera
  2. jag har aldrig gjort några så stora maskiner förut, men det är nog inte omöjligt. vi får se om andan faller på nån gång :)

    // Anton

    SvaraRadera
  3. Vilken modell man får gåshud..kul och se en torpedare, och extra roligt att se byggbilderna, jag får minnesbilder hur jag byggde förr, fast jag byggde ju i papp redan på 80 talet.
    En riktigt snygg modell!
    Hälsningar
    David
    Fordonshistoriska Lastvagnsarkivet

    SvaraRadera
  4. Hej, Har letat på nätet efter ritningar till scania lastbilar typ ls75,
    var hittar du dina?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag ritar mina på ögonmått efter foton. Själva ritningen till denna är en av de första jag gjorde, så proportionerna är ganska "off". Vill du ändå ha den kan du maila mig på anton.murbo@hotmail.com så skickar jag den. Du får säga vilka du vill ha.

      // Anton

      Radera